Geoblog.pl    PawelK    Podróże    Across Africa by all means. Mainly cycling....    One of imperial cities.

One of imperial cities.

Maroko
Maroko, Meknes
Przejechano 19428 km

THE SPONSOR OF MY BICYCLE SPARE PARTS IS COMPANY PRODUCING FINE BICYCLE SADDLES www.abi.com.pl

As I mentioned before, it was rainy time. My plans and actions were subordinated to weather; the same was with time!
I have entered town from the South. As I could spend there only half a day, I decided just to wader around the area of central Medina to see how locals are living! The weather was merciful, so I could cycle freely all over and see what I wanted. Once again my bike showed its advantage; I could see more things than thanks to the speed than I could achieve by walking, which takes much more time.

Meknes supposed to be very beautiful, but it made on me only a moderate impression; maybe, if I could stay a bit longer, it would be deferent. The biggest advantage of town is always the amount and the variety of food available at street stalls. Since I was already fed up of Tadżin, the main meal available everywhere in this country, I was curious to try something else and as cheap. I was strolling here and there with a mouth full of various snacks and fast food dishes.

In the evening I left the town, cycling around 1 hour in the dark just to find a quiet place to sleep far from town. It wasn't the easiest thing to do; I had to sleep under some roof of a eatery off the main road. More or less, I had a quiet night. The next day I have been punished for all this food orgy in Meknes; I was totally sick. I did only 50 km and stopped to take a hotel room. It was so bed; fiver, tiredness and diarrhoea just won! Sidi Kacem was my prison for the next two days and the hotel room was my shelter. When I went to the hospital, I had the shortest medical examination ever. He didn't speak English, my French was poor. His diagnose was a bit like gambling, but 10 days of antibiotic treatment cured me. Since I was feeling better, on the 3th day I left the place. The only advantage of all this break was a bit better weather with southern wind.

mateuzs
mateuzs - 2014-06-23 02:05
Jeżeli chodzi o pustynię to podstawową różnicą jest jej wygląd. Pustynia w Zagorze jest dosyć płaska i jej kolor jest wpadający w czerń. Co do Merzougi to mam nieco większe doświadczenie ponieważ podczas mojego 3 miesięcznego pobytu w Maroku (jeszcze tutaj jestem) odwiedziłem pustynie 3 razy. W sumie spędziłem tutaj ok. 2 tygodnie. Można śmiało powiedzieć że pustynia w Merzoudze jest piękna. Wysokie wydmy i złoty kolor piasku robią wrażenie. Polecam wyjście najwyższą wydmę na pustyni i obejrzenie zachodu słońca. Robi wrażenie. Ponadto i chyba najważniejsze, ludzie w Merzoudze , w sumie to oni byli głównym powodem moich powrotów tutaj. Przyjaźni i pomocni,ale trzeba mieć też odpowiednie nastawienie do nich,poświęcić trochę czasu , pogadać, co z tego że chcą ci coś sprzedać, z tego żyją, jak niczego nie kupisz to nic nie powiedzą. Jeżeli chodzi o noc na pustyni w to tutaj już trzeba trochę uważać bo można się naciąć i zamiast nocy kupić 2 godzinny spacer na wielbłądzie albo noc na pustyni gdzie drogę powrotną spędzasz w samochodzie etc. Za każdym razem zatrzymywałem się w jednym i tym samym miejscu ( http://merzougaonline.com ) u Mohameda i doszedłem do wniosku że czas spędzony z nim i w tym miejscu jest najlepszym doświadczeniem jakiem miałem podczas pobytu w Maroku, a jest ich wiele.

Co do podróżowania po Maroku, to jeżeli liczycie się z pieniędzmi (tak jak ja) to najtaniej jest podróżować autobusem (można autostopem, ale różnie bywa).
Jeżeli wybieracie się w 4-5 osób to jedyną właściwą opcją jest wynajęcie samochodu (może wyjść taniej niż podróżowanie autobusami). Co do samego przemieszczania się to tylko i wyłącznie w dzień bo stracicie wiele pięknych widoków. Osobiście polecam drogi: Fes-Merzouga, Marrakech-Warzazat, Fes-Marrakech.

Nie jestem typem człowieka który korzysta z biur podróży i po pobycie tutaj nigdy takiej wycieczki nie wykupie. Jeżeli potrzebujecie przewodnika lub chcecie wykupić wycieczkę po kraju to tylko bezpośrednio. Z tego co wiem to np. Mohamed -człowiek u którego się zatrzymałem organizuje takie wyprawy po Maroku (zresztą praktycznie każdy w Merzoudze się tym zajmuje). Prawda jest taka że jeżeli kupujecie wycieczkę w biurze podróży to takie biuro czy organizator wycieczki w Maroku i tak zleci to osobie która się tym zajmuje a różnica jest taka że zapłacicie więcej a Waszym organizatorem i przewodnikiem i tak będzie Mohamed :) Chodzi o to że ostatecznie traficie do osoby która przyjmuje zlecenia od biur podróży. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy nie znacie angielskiego, francuskiego lub hiszpańskiego (tak tak , większość Marokańczyków zna te języki) i potrzebujecie przwodnika/tłumacza.

Podsumowując ,najlepiej skontaktować się bezpośrednio z konkretnym przewodnikiem i ustalić szczegóły "wycieczki". Jeżeli np. macie jakąś ofertę z biura podróży to wystarcz powiedzieć czego oczekujecie a oni podadzą wam cenę. W odróżnieniu od biura trzeba samemu kupić bilet lotniczy i to wszystko.

Kończę moje dobre rady bo mógłbym pisać w nieskończoność :)

Maroko jest niesamowitym krajem, z piękną naturą i wspaniałymi ludźmi (jasne że trzeba uważać żeby nie zostać okradzionym etc, ale w każdym kraju trzeba na to uważać i nie jest to wyjątek).
Pozytywne nastawienie , trochę ciekawości, chęci poznania ludzi a nie będziecie chcieli stąd wyjechać :)